مراحل بازسازی ساختمان2

6) هماهنگی با مدیر ساختمان و همسایه ها
تجربه شان داده در پروژه های آپارتمانی که همسایه ها ساکن هستند قبل از شروع به بازسازی، با آنها و مدیر ساختمان همانگی لازم را انجام دهیم.
چون در طول پروژه مزاحمت هایی خواهیم داشت که باید شرایط کار و مجوز بازسازی را برایشان توضیح دهیم و با دلجویی بخواهیم با ما همکاری کنند تا پروژه را با کمترین اذیت به اتمام برسانیم.
بعد از اتمام روزانه کار مشاعات را نظافت کنیم و صادقانه ساعات سر و صدا را اعلام کنیم و در مورد تایم کاری از آنها نظرخواهی کنیم.
باید توجه داشته باشیم که اگر تمام مجوزهای بازسازی را هم داشته باشیم، بازهم اگر همسایه ها با ما همکاری نکنند، قطعاً به مشکل خواهیم خورد.

7) بررسی کامل محل پروژه
قبل از شروع پروژه باید تمام بخشهایی که نیاز به تخریب دارد بررسی شود. شیر ورودی گاز، آب و کنتور برق ،محل عبور تأسیسات ، محل عبور داکتهای ساختمانی که ممکن است با سایر همسایه ها مشترک باشد مشخص شود. اگر موتورخانه مرکزی در ساختمان باشد، وضعیت لوله های خروجی آب گرم و رادیاتورها نیز کنترل می شود.

8) تجهیز کارگاهی پروزه بازسازی
باید همه امکانات و شرایطی که برای اجرای بازسازی مورد نظر، لازم است، فراهم شود یا برای آن برنامه ریزی شود.
مواردی که باید کنترل شود عبارت است از:
• محل اسکان و استراحت نیروهای کار که در محل پروژه ساکن خواهند شد و یا تنها در ساعات کاری در محل پروژه حضور خواهند داشت.
• سرویس بهداشتی، دسترسی به آب و گاز
• پیش بینی و اجرای برق و روشنایی موقت برای انجام عملیات بازسازی.
• ابزار و دستگاه های لازم برای شروع بازسازی
• محل دپو مصالح و نخاله ها و نحوه جابجایی آنها
• تهیه جعبه کمک های اولیه
• تهیه کپسول آتش نشانی
• تخلیه تمامی وسایل مزاحم برای اجرای پروژه
9) شروع تخریب
با در نظر داشتن موارد بالا و نظارت کامل یک فرد متخصص و با تجربه، عملیات تخریب آغاز می شود.براساس برنامه ریزی تعیین شده، نخاله های حاصل از تخریب جمع آوری و خارج می شود و یا این بخش از کار به زمان دیگری موکول می شود.
گاهی اوقات با توجه به قوانین آپارتمان و هماهنگی با همسایگان زمان ایجاد سرو صدا محدود است، ابتدا تخریب انجام می شود. سپس در زمانی که دیگر امکان عملیات با سرو صدای زیاد نیست، نخاله حاصل جمع آوری و خارج می شود.

10) کنترل مقاومت و استحکام بنای در حال بازسازی
قبل از تخریب باید بررسی نماییم که آیا بنای محل پروژه بازسازی ما، نیاز به مقاوم سازی دارد یا نه. اگر مشخص شود که نیاز به مقاوم سازی وجود دارد، باید با محاسبات و برنامه ریزی دقیق، این کار انجام شود.
ممکن است پیش از آغاز بازسازی و انجام تخریب، عدم مقاومت بنا قابل تشخیص نبوده باشد. در چنین شرایطی، این موضوع احتمالاً در مبالغ و مدت قرارداد دیده نشده است. درنتیجه در چنین شرایطی، نیاز است تا بار دیگر، کارفرما و پیمانکار درمورد موضوع مقاوم سازی بنا پیش از ادامه مراحل بازسازی، به توافق برسند. نتیجه توافق طرفین باید بصورت یک الحاقیه به قرارداد قبلی یا بصورت یک قرار داد جدید به امضاء طرفین برسد.

11) سفت کاری
پس از پایان مرحله تخریب در صورت وجود تغییرات پلانی در نقشه طراحی شده مرحله سفت کاری شروع می شود. سفت کاری شامل دیوارکشی و تیغه چینی می باشد.

12) تعویض یا تعمیر تاسیسات
تعویض یا تعمیر تأسیسات پس از پایان سفت کاری یا همزمان با آن اجرا می شود. این مرحله از بازسازی بسیار حساس و خطرناک است. متأسفانه به اجرای تأسیسات در زمان بازسازی معمولاً اهمیت کمی داده می شود. درحالی که یکی از مهمترین و درصورت اجرای ضعیف، دردسرسازترین مراحل بازسازی خانه، بازسازی ساختمان، بازسازی ویلا ، بازسازی محل کار یا هر مکان دیگری می باشد.

13) نازک کاری
این مراحل شامل گچکاری یا اجرای درای وال، کاشیکاری، کفسازی، اجرای عایق یا ایزوگام، اجرای سنگ، نصب لمینیت و در نهایت اجرای لایه نهایی یعنی نقاشی یا کاغذ دیواری می شود.
این مرحله از کار باید بسیار بادقت انجام شود. این مرحله از بازسازی بسیار متنوع، گسترده و پر از نکته های مهم است که سعی خواهیم کرد در مورد تمام آنها مقالات کاملی برایتان ارائه کنیم.

14) نصب لوازم و تجهیزات
پس از پایان نازک کاری، تمام لوازم و تجهیزات باید نصب شوند. این لوازم و تجهیزات، شامل لوازم بهداشتی مانند شیرآلات یا توالت فرنگی، لوازم آشپزخانه مانند گاز روکابینتی، هود، سینک و … ، لوازم برقی و روشنایی مانند کلید و پریزها، چراغها، لوسترها و … می شود.

15) نظافت و جمع آوری تجهیزات محل پروژه
این مرحله بسیار مهم و تأثیرگذار است. زمانی که پروژه بازسازی شده را بصورت کامل و نظافت شده به کارفرما تحویل دهیم، دید بسیار مثبت تری نسبت به بازسازی که انجام شده است خواهد داشت. به این ترتیب از هزینه و زمانی که برای بازسازی صرف کرده است، راضی خواهد بود.
نکته مهم تر اینکه پیش از نظافت، اصلاً نمیتوان کیفیت اجرای بخشهای مختلف را مشاهده و کنترل نمود. بنابراین باید تحویل پروژه بازسازی، تنها پس از نظافت کامل و انجام شود.

16) تحویل پروژه موقت
پس از آنکه کارفرما همراه با پیمانکار کل فضای بازسازی شده را بررسی و کنترل نمود و رضایت خود را از کیفیت اجرای بازسازی اعلام نمود، یک صورتجلسه تحویل آماده می شود. دقیقاً مانند روز تحویل محل پروژه، به پیمانکار، در روز تحویل کل پروژه به کارفرما نیز، همه چیز بررسی شده، ثبت می شود و به امضاء کارفرما و پیمانکار میرسد.

17) خدمات پس از پروژه
هر پروژه بازسازی، پس از تحویل و استفاده مالک یا ساکنین از آن، ممکن است شاهد ایراداتی باشد. و این امر چندان غیر طبیعی نیست. بخاطر همین موضوع، در هر قراردادی، مدت زمانی را بعنوان مدت ضمانت حسن اجرای بازسازی یا هر نام دیگری، تعیین می نماییم.

در این مدت زمان که میتواند چند روز یا چند هفته یا چند ماه باشد، هرگاه ایرادی که ناشی از اجرای نادرست بازسازی بوده باشد، رخ دهد، پیمانکار موظف است بلافاصله برای رفع آن ایراد اقدام نموده و رضایت کارفرما را جلب نماید.
بنابراین روند مراحل بازسازی ساختمان، بازسازی خانه، بازسازی ویلا و بازسازی محل کار ،حتی تا مدتی پس از تحویل پروژه بازسازی به مالک آن نیز ادامه خواهد داشت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

پروژه هاواتساپتماس